J 2007

Evaluace aplikace a využívání poznatků evidence based healthcare z výuky v praxi

POKORNÁ, Andrea

Basic information

Original name

Evaluace aplikace a využívání poznatků evidence based healthcare z výuky v praxi

Name in Czech

Evaluation of aplication and using evidence based healthcare konowledges from tuition in the practise

Name (in English)

Evaluation of aplication and using evidence based healthcare konowledges from tuition in the practise

Edition

Revue ošetrovateľstva a laboratorných metodík, Bratislava, Slovenská lekárska spoločnosť, 2007, 1335-5090

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Medicine

Keywords (in Czech)

evidence based healthcare; evidence based medicine; informační zdroje, evaluace, ošetřovatelská péče, intervence, výzkum v ošetřovatelství

Keywords in English

evidence based healthcare; evidence based medicine; information sources;evaluation;nursing care;

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 24/6/2009 15:20, prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D.

Abstract

V originále

Metodika výuky pomocí Evidence Based Healthcare a Problem Based Learning je významným pomocníkem při vzdělávání studentů bakalářského studia studijního oboru všeobecná sestra v předmětu Ošetřovatelské postupy. V akademickém roce 2006/2007 bylo provedeno již podruhé hodnocení využívání poznatků získaných ve výuce v praxi u studentů kombinované formy studia. příspěvek přináší sordnání výsledků evaluace na konci akademického roku v letech 2006 a 2007.

In English

Tuition methodolgy on the basis of the Evidence Based Healthcare and Problema Based Learning is the important assistant of schooling bachelor degree students of Nursing - General Nurse. There have been made the second evaluation process of the using on a prsentment of the evidencre based medicine method and on its possibilities to make use of it during the classwork and on the competition of the outcomes of evaluation process in the academic years 2006 and 2007.