Detailed Information on Publication Record
2007
Evaluace aplikace a využívání poznatků evidence based healthcare z výuky v praxi
POKORNÁ, AndreaBasic information
Original name
Evaluace aplikace a využívání poznatků evidence based healthcare z výuky v praxi
Name in Czech
Evaluation of aplication and using evidence based healthcare konowledges from tuition in the practise
Name (in English)
Evaluation of aplication and using evidence based healthcare konowledges from tuition in the practise
Authors
Edition
Revue ošetrovateľstva a laboratorných metodík, Bratislava, Slovenská lekárska spoločnosť, 2007, 1335-5090
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Medicine
Keywords (in Czech)
evidence based healthcare; evidence based medicine; informační zdroje, evaluace, ošetřovatelská péče, intervence, výzkum v ošetřovatelství
Keywords in English
evidence based healthcare; evidence based medicine; information sources;evaluation;nursing care;
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 24/6/2009 15:20, prof. PhDr. Andrea Pokorná, Ph.D.
V originále
Metodika výuky pomocí Evidence Based Healthcare a Problem Based Learning je významným pomocníkem při vzdělávání studentů bakalářského studia studijního oboru všeobecná sestra v předmětu Ošetřovatelské postupy. V akademickém roce 2006/2007 bylo provedeno již podruhé hodnocení využívání poznatků získaných ve výuce v praxi u studentů kombinované formy studia. příspěvek přináší sordnání výsledků evaluace na konci akademického roku v letech 2006 a 2007.
In English
Tuition methodolgy on the basis of the Evidence Based Healthcare and Problema Based Learning is the important assistant of schooling bachelor degree students of Nursing - General Nurse. There have been made the second evaluation process of the using on a prsentment of the evidencre based medicine method and on its possibilities to make use of it during the classwork and on the competition of the outcomes of evaluation process in the academic years 2006 and 2007.