Detailed Information on Publication Record
2007
Competitive Verbal Interaction in Online Minute-by-Minute Match Reports
CHOVANEC, JanBasic information
Original name
Competitive Verbal Interaction in Online Minute-by-Minute Match Reports
Name in Czech
Verbální interakce a soutěživost v internetovém sportovním zpravodajství
Authors
CHOVANEC, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno Studies in English, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2007, 0524-6881
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/07:00020805
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
dialogičnost; intertextualita; jazyk sportovního zpravodajství; mediální diskurz; analýza diskurzu; blog
Keywords in English
dialogicality; intertextuality; sports reporting; media discourse; discourse analysis; live blogging; blogs
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 10/4/2016 11:51, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
The article analyses competitive verbal interaction between commentators and readers/other commentators in online minute-by-minute match reports. The text of MBMs frequently quotes other voices, which are conventionally reacted to by the commentator. The dialogism has a competitive nature, with the commentator striving to top the readers through humour or criticism. Such interpersonal gossip is linked with the non-serious elements of male discourse, and is explained as a strategy of synthetic personalisation.
In Czech
Článek analyzuje kompetitivní verbální interakci mezi komentátory a čtenáři/dalšími komentátory ve sportovním zpravodajství online. Typicky zde dochází k citaci z emailů od čtenářů, na které komentátor příslušným způsobem reaguje. Dochází tak ke vzniku dialogických struktur, které mají kompetitivní charakter, neboť komentátor se snaží být vtipnější, atd. než čtenáři. Tento jev je interpretován v kontextu tzv. mužského diskurru, který je charakterizován obdobnými jazykovými mechanizmy, a šířeji jako strategie tzv. syntentické personalizace.
Links
GA405/07/0652, research and development project |
|