ORGONÍK, Martin. Franchising a dílčí otázky franchisové smlouvy (Franchising And Particular Issues Of Franchise Agreement). In PFAMEI 2007 Právní a finanční aspekty mezinárodní ekonomické integrace Sborník abstraktů příspěvků I. ročníku mezinárodní konference. Brno: Masarykova univerzita Právnická fakulta, 2007, p. 40-45. ISBN 978-80-210-4286-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Franchising a dílčí otázky franchisové smlouvy
Name in Czech Franchising a dílčí otázky franchisové smlouvy
Name (in English) Franchising And Particular Issues Of Franchise Agreement
Authors ORGONÍK, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, PFAMEI 2007 Právní a finanční aspekty mezinárodní ekonomické integrace Sborník abstraktů příspěvků I. ročníku mezinárodní konference, p. 40-45, 2007.
Publisher Masarykova univerzita Právnická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50500 5.5 Law
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14220/07:00041710
Organization unit Faculty of Law
ISBN 978-80-210-4286-5
Keywords in English Franchising; franchise; franchise agreement; economic competition; franchisor; franchisee
Tags Economic competition, franchise, franchise agreement, franchisee, Franchising, franchisor
Changed by Changed by: Mgr. Marie Zejdová, učo 2159. Changed: 5/5/2011 15:50.
Abstract
Příspěvek se zabývá tématem franchisingu, především franchisové smlouvy. Autor příspěvku nejprve shrnuje základní pojmy v oblasti franchisingu a uvádí seznam obvyklých ustanovení franchisové smlouvy jako jediného dokumentu, který upravuje vztahy mezi franchisorem a franchisantem. Autor se ke konci příspěvku zaměřuje na vybrané obvyklé podmínky a ujednání franchisových smluv z pohledu práva hospodářské soutěže.
Abstract (in English)
The contribution offers the issue of franchising, namely franchise contracts. The author of the contribution names the principal terms in franchising, includes a list of items of a franchise contract as the only basic document stipulating the relationship between franchisor and franchisee. Finally the author deals with certain regular terms and conditions included in franchise contracts from the view of economic competition law.
PrintDisplayed: 24/7/2024 23:26