Detailed Information on Publication Record
2007
Osobnostní kompetence sociálního pedagoga se zamřením na volný čas
SOJÁK, PetrBasic information
Original name
Osobnostní kompetence sociálního pedagoga se zamřením na volný čas
Name in Czech
Osobnostní kompetence sociálního pedagoga se zamřením na volný čas
Name (in English)
Personality competence of social pedagogue sight on leisure time
Authors
SOJÁK, Petr (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Čech, T. (ed.) Výchova a volný čas 2, p. 133-135, 210 pp. 2007
Publisher
MSD
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00032878
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-86633-97-8
Keywords (in Czech)
rozvoj komunikační a didaktické kompetence pedagogů, profesní a osobnostní růst, sebepoznání, sebezkušenost, sebereflexe reflexe skrze skupinu, práce s agresí a konfliktem, interakce
Keywords in English
communication and didactic competences of pedagogues;profession and personality development;selfknowledge and selfexperience;reflection herself and through the group;behavior and act;selfrespect;cope with conflicts and agression;interaction
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2010 15:36, Mgr. Petr Soják, Ph.D.
V originále
Rozvoj osobnostní kompetence pedagogů je aktuální téma zejména v souvislosti s budoucím Rámcovým vzdělávacím programem Školního vzdělávacího programu. A průřezového tématu osobnostně sociální výchova. Příspěvek pojednává o formě vzdělávání rozvoje osobnostní kompetence u sociálních pedagogů a o konfrontaci stávajících pohledu na tématiku rozvoje osobnosti v pedagogických a pomáhajících profesích.
In English
The personality competence development of pedagogues is actual theme especially in connection with future Frame Educational Program of School Educational Program. Report disserts on the form of education of perosnality competence development of social pedagogues and on the confrontation based on different perspectives dealing with the theme of personality competence development of pedagogues and people working in assisting professions.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|