MUŽÍKOVÁ, Leona. Výchova ke zdraví v současném základním školství (autoreferát rigorózní práce) (Health Education in Present Primary School System (abstract of a doctoral thesis)). In HAVELKOVÁ, Marie and Jitka REISSMANNOVÁ. Výchova ke zdraví II. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 74-77. ISBN 80-210-4215-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výchova ke zdraví v současném základním školství (autoreferát rigorózní práce)
Name (in English) Health Education in Present Primary School System (abstract of a doctoral thesis)
Authors MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Výchova ke zdraví II. p. 74-77, 4 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00023480
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-4215-X
Keywords in English primary education; curriculum; educational programmes; health education
Tags curriculum, educational programmes, health education, primary education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D., učo 45625. Changed: 8/3/2010 12:16.
Abstract
Sdělení informuje o výsledcích rigorózní práce zaměřené na výchovu ke zdraví v základním školství. Potvrzuje legitimitu výchovy ke zdraví v rámci současné české kurikulární reformy, porovnává získané poznatky se zahraničím a na základě provedeného výzkumu hodnotí aktuální připravenost českých škol na kurikulární změny v této oblasti. Současně upozorňuje na množství námětů na realizaci výchovy ke zdraví v součinnosti školy, rodiny, obce, institucí a veřejnosti. Poznatky shromážděné v rigorózní práci mohou být východiskem pro tvorbu školních vzdělávacích programů.
Abstract (in English)
The paper presents results of the doctorate thesis aimed at health education in primary education. It confirms legitimacy of health education in the framework of present Czech curricular reform; compares gained knowledge with situation abroad and on the basis of carried research evaluates readiness of Czech schools to accept curricular changes in this area. At the same time it draws attention to the amount of proposals concerning implementation of health education in collaboration of school, family, community, institutions and public. The information collected in the doctoral thesis can serve as a base for creation of school educational programmes.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 5/5/2024 05:37