D 2007

Sonda do postojů a pocitů českých uživatelek přístroje BabyPlus

PAVLÍKOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Sonda do postojů a pocitů českých uživatelek přístroje BabyPlus

Name in Czech

Sonda do postojů a pocitů českých uživatelek přístroje BabyPlus

Name (in English)

Attitudes and feelings of czech mothers who used BabyPlus in their Pregnancy

Authors

PAVLÍKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Praha, Heller, D.; Mertin, V.; Sobotková, I. (ed.). Psychologické dny 2006 : Prožívání sebe a měnícího se světa : sborník příspěvků z konference 24. Psychologické dny, Olomouc 2006. p. 27-35, 8 pp. 2007

Publisher

UK Praha, FFUK - katedra psychologie ve spolupráci s Českomoravskou psychologickou společností

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/07:00023484

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-7308-185-0

Keywords in English

pregnancy; prenatal education; mothers; BabyPlus

Tags

Reviewed
Změněno: 26/6/2009 20:05, Mgr. Eva Pavlíková

Abstract

V originále

Obsahem příspěvku je 1. přehled teoretických poznatků z prenatální psychologie(vývojové předpoklady učení před narozením, historie disciplíny, výzkumy, metod podnětového obohacování dítěte v děloze, BabyPlus). 2. Výzkum: dotazníková sonda mezi ženami, které v těhotenství BabyPlus používaly. Postupem IFA jsem vyhledala kategorie obdobných postojů a pocitů se zaměřením především na subjektivní prožívání této zvukové stimulace. Jaký jí přisuzují význam, zda ji prožívají jako (ne)příjemnou, jak vnímají reakce plodu při stimulaci a zda je nějak hodnotí a pocitově vysvětlují. Výsledky: prenatálním učením se nejvíce zabývají vzdělané ženy těhotné poprvé. Největší vliv má pravděpodobně reklama a propagace souvisejích technologií. U dalších gravidit mnohé ženy od používání přístoje BabyPlus upouštějí. Pozitivní vliv BP je sporný, přirozená stimulace plodu matkou je dostačující - chůzi, zpěv, oblíbená hudba a péči o duševní i tělesnou pohodu.

In English

This paper is about mothers who was used system of prenatal learning BabyPlus, about their fellings and their interpretations of influences this stimulation to their children. This text has a critical point of view to sound prenanatal learnig stimulation, its trade name is BabyPlus. 17 women were asked about their experiences with BabyPlus. They beliewed, it was the best for ubnorn child and good child development after delivery was a effect of foetus sound stimulation. In our opinion, real influence of this this thing to unborn child is no reliably discovered. We recomend nature forms of prenatal stimulation: mothers voice, her mooving, tactile contacts and listening favourite music.

Links

MSM0021622406, plan (intention)
Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society