PANČOCHA, Karel. Citizenship as an Andragogic Category. In Edukacja obywatelska w społeczeństwach wielokulturowych. 1. vyd. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls“, 2007, p. 425 - 430. ISBN 978-83-7308-978-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Citizenship as an Andragogic Category
Name in Czech Občanství jako andragogická kategorie
Authors PANČOCHA, Karel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Kraków, Edukacja obywatelska w społeczeństwach wielokulturowych, p. 425 - 430, 6 pp. 2007.
Publisher Oficyna Wydawnicza „Impuls“
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00032938
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-83-7308-978-5
Keywords in English Citizenship; Andragogy; Social position; Democracy
Tags Andragogy, Citizenship, democracy, Social position
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Changed: 19/9/2012 08:22.
Abstract
The article defines citizenship as an important part of any democratic society. As citizens of countries in transition to democracy lack the abilities to exercise their civic rights, Andragogy needs to focus on educating the adults of a country in transition to be able to develop true civic society. This article is presents partial research outcomes of a larger qualitative study focusing on social inclusion.
Abstract (in Czech)
Článek analyzuje občanství jako důležitou součást každé demokratické společnosti. Občané zemí, ve kterých se občanská společnost teprve vyvíjí často nemají schopnosti k uplatňování svých občanských práv. Úkolem Andragogiky je rozvoj občanské společnosti skrye vzdělávání dospělých. Článek představuje část rozsáhlejšího výzkumného šetření, které bylo zaměřeno na problematiku sociální inkluze.
PrintDisplayed: 28/4/2024 15:21