Detailed Information on Publication Record
2007
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH and Michal VÍTBasic information
Original name
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
Name (in English)
Theory and didactics of combatives in physical education
Authors
REGULI, Zdenko (703 Slovakia, guarantor), Miroslav ĎURECH (703 Slovakia) and Michal VÍT (203 Czech Republic)
Edition
Brno, 88 pp. Fakulta sportovních studií, 2007
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/07:00032940
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-210-4318-3
Keywords in English
combatives; physical education; didactics of combatives
Tags
Reviewed
Změněno: 9/3/2009 23:12, PhDr. Michal Vít, Ph.D.
V originále
Prostředky úpolů slouží k zefektivnění cesty ke změnám, které u žáků a žákyň nastanou po ukončení vzdělávání na určitém stupni školního vzdělávání. Kromě kontroly a hodnocení učitelem tělesné výchovy akcentujeme i sebekontrolu a sebehodnocení (a vzájemné hodnocení) žáky. Prostředky úpolů mají být voleny tak, aby sloužily nejenom k získání speciálních sportovních dovedností, ale především k takovým dovednostem, které žáci využijí i v mimoškolním životě. Velký význam mají naučené pádové a sebeobranné dovednosti, které mohou zamezit vzniku i vážných traumat dětí a mládeže. Po dostatečném zvnitřnění těchto dovedností si je žáci mohou udržet až do dospělosti.
In English
Combatives are ways for doing effective changes in the process of education in school. We accent self-controle together with teacher control and teacher evaluation. Big influence have to have that techniques, which can be used in daily life, e.g. self-defence and falling techniques. That skills can be keeped until aduldhood.