B 2007

Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově

REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH and Michal VÍT

Basic information

Original name

Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově

Name (in English)

Theory and didactics of combatives in physical education

Authors

REGULI, Zdenko (703 Slovakia, guarantor), Miroslav ĎURECH (703 Slovakia) and Michal VÍT (203 Czech Republic)

Edition

Brno, 88 pp. Fakulta sportovních studií, 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/07:00032940

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-210-4318-3

Keywords in English

combatives; physical education; didactics of combatives

Tags

Reviewed
Změněno: 9/3/2009 23:12, PhDr. Michal Vít, Ph.D.

Abstract

V originále

Prostředky úpolů slouží k zefektivnění cesty ke změnám, které u žáků a žákyň nastanou po ukončení vzdělávání na určitém stupni školního vzdělávání. Kromě kontroly a hodnocení učitelem tělesné výchovy akcentujeme i sebekontrolu a sebehodnocení (a vzájemné hodnocení) žáky. Prostředky úpolů mají být voleny tak, aby sloužily nejenom k získání speciálních sportovních dovedností, ale především k takovým dovednostem, které žáci využijí i v mimoškolním životě. Velký význam mají naučené pádové a sebeobranné dovednosti, které mohou zamezit vzniku i vážných traumat dětí a mládeže. Po dostatečném zvnitřnění těchto dovedností si je žáci mohou udržet až do dospělosti.

In English

Combatives are ways for doing effective changes in the process of education in school. We accent self-controle together with teacher control and teacher evaluation. Big influence have to have that techniques, which can be used in daily life, e.g. self-defence and falling techniques. That skills can be keeped until aduldhood.