REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH and Michal VÍT. Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově (Theory and didactics of combatives in physical education). Brno: Masarykova univerzita, 2007, 88 pp. Fakulta sportovních studií. ISBN 978-80-210-4318-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
Name (in English) Theory and didactics of combatives in physical education
Authors REGULI, Zdenko (703 Slovakia, guarantor), Miroslav ĎURECH (703 Slovakia) and Michal VÍT (203 Czech Republic).
Edition Brno, 88 pp. Fakulta sportovních studií, 2007.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/07:00032940
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-210-4318-3
Keywords in English combatives; physical education; didactics of combatives
Tags combatives, didactics of combatives, Physical Education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Michal Vít, Ph.D., učo 54174. Changed: 9/3/2009 23:12.
Abstract
Prostředky úpolů slouží k zefektivnění cesty ke změnám, které u žáků a žákyň nastanou po ukončení vzdělávání na určitém stupni školního vzdělávání. Kromě kontroly a hodnocení učitelem tělesné výchovy akcentujeme i sebekontrolu a sebehodnocení (a vzájemné hodnocení) žáky. Prostředky úpolů mají být voleny tak, aby sloužily nejenom k získání speciálních sportovních dovedností, ale především k takovým dovednostem, které žáci využijí i v mimoškolním životě. Velký význam mají naučené pádové a sebeobranné dovednosti, které mohou zamezit vzniku i vážných traumat dětí a mládeže. Po dostatečném zvnitřnění těchto dovedností si je žáci mohou udržet až do dospělosti.
Abstract (in English)
Combatives are ways for doing effective changes in the process of education in school. We accent self-controle together with teacher control and teacher evaluation. Big influence have to have that techniques, which can be used in daily life, e.g. self-defence and falling techniques. That skills can be keeped until aduldhood.
PrintDisplayed: 1/5/2024 20:49