k 2008

Wire Aesthetics: The Computer Game Generated Image And Its Representation Discipline in System Shock

VACEK, Patrik and Jana KRÁTKÁ

Basic information

Original name

Wire Aesthetics: The Computer Game Generated Image And Its Representation Discipline in System Shock

Authors

VACEK, Patrik and Jana KRÁTKÁ

Edition

Society for Cinema and Media Studies, Philadelphia, USA, 2008

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

Literature, mass media, audio-visual activities

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

computer games; video games; computer image represenation; cyberpunk; game reception history; architecture of moving images

Tags

International impact
Změněno: 4/3/2011 13:40, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Abstract

V originále

This conference presentation analyzes a multiplicity of represenation of computer generated images in classic computer game System Shock (Origin/Looking Glass Technologies 1994).

In Czech

Konferenční prezentace alanyzuje množství reprezenatcí počítačově generovaných obrazů v klasické počítačové hře System Shock, 1994.

Links

GP406/08/P176, research and development project
Name: Vzory pohyblivého obrazu: recepce filmu a audiovizuální kultury u současné české mládeže
Investor: Czech Science Foundation, Patterns of Moving Images: Film and Audiovisual Reception Among Contemporary Czech Young People