HLOUŠKOVÁ, Lenka and Milan POL. Citizenship education of adults in the Czech Republic (research finding analysis). In Childrenś identity and citizenship in the Visegrad context. Prešov: Prešovská univerzita, 2007, p. 162-169. ISBN 978-80-8068-719-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Citizenship education of adults in the Czech Republic (research finding analysis)
Name in Czech Občanské vzdělávání dospělých v České republice (výzkumné nálezy)
Authors HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor) and Milan POL (203 Czech Republic).
Edition Prešov, Childrenś identity and citizenship in the Visegrad context. p. 162-169, 8 pp. 2007.
Publisher Prešovská univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/07:00021105
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-8068-719-9
Keywords in English citizenship education; adults
Tags adults, citizenship education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D., učo 6906. Changed: 16/6/2009 11:47.
Abstract
The text deals with adult civic education in the non-formal education sector in the Czech Republic. The authors having done this, they present those data from the representative questionnare survey "Adult education in various stages of the life cycle: priorities, opportunities and possibilities of development" that concern participation of adults in civic education activities, the existing offer in this domain, and characteristics of adult education participants, which they compare against some charakteristics of other respondents included in the survey.
Abstract (in Czech)
Text je zaměřen na občanské vzdělávání dospělých v neformálním sektoru vzdělávání v České republice. Autoři se věnují těm datům z reprezentativního dotazníkového šetření výzkumu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje, která se týkají účasti dospělých na aktivitách občanského vzdělávání, existující nabídky v této oblasti, a charakteristik účastníků občanského vzdělávání, jež srovnávají s některými charakteristikami ostatních respondentů výzkumu. Ukazuje se, že účast dospělých na aktivitách občanského vzdělávání je v českém prostředí velmi nízká, existující nabídka je někdy obtížně specifikovatelná a ti, kteří se účastní občansky zaměřeného vzdělávání vykazují některé specifické charakteristiky.
Links
1J017/04-DP2, research and development projectName: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministry of Labour and Social Affairs of the CR, Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development
PrintDisplayed: 13/9/2024 22:55