D 2007

Marketing Communication of Small and Medium Enterprises

TOMÁŠKOVÁ, Eva and Lucie KAŇOVSKÁ

Basic information

Original name

Marketing Communication of Small and Medium Enterprises

Name in Czech

Marketingová komunikace malých a středních podniků

Authors

TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor) and Lucie KAŇOVSKÁ (203 Czech Republic)

Edition

Zvolen, Economic Theory and Practice Today and Tomorrow II, p. 41-51, 10 pp. 2007

Publisher

Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14220/07:00032996

Organization unit

Faculty of Law

ISBN

978-80-8083-203-2

Keywords in English

Marketing; marketing communication; forms of propagation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 2/4/2010 08:20, doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper deals with the analysis of marketing communication of Czech small and medium companies. The goal is to know which various kinds of marketing communication are used by small and medium companies. The data were gained by the help of primary research. The method of research was a short questionnaire. The questionnaire consisted of questions for easier processing. Companies from all regions in the Czech divided according to industrial sectors and also according to Czech regions and were compared together. The questionnaire is part of pilot research and will help us as the first groundwork for monitoring of the current situation in this field.

In Czech

Tento příspěvek se zabývá analýzou marketingové komuniace českých malých a středních podniků. Cílem je zjistit rozdílné způsoby marketingové komunikace užívané u malých a středních podniků. Data byla získána primárním výzkumem s pomocí dotazníku. Společnosti ze všech regionů České republiky byly rozděleny dle oborů podnikání. Dotazník je součástí pilotního výzkumu, jehož cílem by měl být monitoring současné situace v této oblasti.