Detailed Information on Publication Record
2007
Marketing Communication of Small and Medium Enterprises
TOMÁŠKOVÁ, Eva and Lucie KAŇOVSKÁBasic information
Original name
Marketing Communication of Small and Medium Enterprises
Name in Czech
Marketingová komunikace malých a středních podniků
Authors
TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor) and Lucie KAŇOVSKÁ (203 Czech Republic)
Edition
Zvolen, Economic Theory and Practice Today and Tomorrow II, p. 41-51, 10 pp. 2007
Publisher
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14220/07:00032996
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
978-80-8083-203-2
Keywords in English
Marketing; marketing communication; forms of propagation
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 2/4/2010 08:20, doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.
V originále
This paper deals with the analysis of marketing communication of Czech small and medium companies. The goal is to know which various kinds of marketing communication are used by small and medium companies. The data were gained by the help of primary research. The method of research was a short questionnaire. The questionnaire consisted of questions for easier processing. Companies from all regions in the Czech divided according to industrial sectors and also according to Czech regions and were compared together. The questionnaire is part of pilot research and will help us as the first groundwork for monitoring of the current situation in this field.
In Czech
Tento příspěvek se zabývá analýzou marketingové komuniace českých malých a středních podniků. Cílem je zjistit rozdílné způsoby marketingové komunikace užívané u malých a středních podniků. Data byla získána primárním výzkumem s pomocí dotazníku. Společnosti ze všech regionů České republiky byly rozděleny dle oborů podnikání. Dotazník je součástí pilotního výzkumu, jehož cílem by měl být monitoring současné situace v této oblasti.