J 2007

Marketing služeb - trendy v doprovodných službách

TOMÁŠKOVÁ, Eva and Lucie KAŇOVSKÁ

Basic information

Original name

Marketing služeb - trendy v doprovodných službách

Name (in English)

Services Marketing - Trends in customer services

Authors

TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor) and Lucie KAŇOVSKÁ (203 Czech Republic)

Edition

Marketing & Komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2007, 1211-5622

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14220/07:00032998

Organization unit

Faculty of Law

Keywords in English

marketing; customer services; marketing services

Tags

Reviewed
Změněno: 2/4/2010 08:20, doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento příspěvek se zabývá rolí jako služby zaujímají v dnešní ekonomice. Důraz je kladen zejména na doprovodné služby. Část příspěvku je věnována takét nejnovějším trendům, se kterými se v oblasti doprovodných služeb můžeme setkat.

In English

Globalization from a cultural perspective referes to a transformation of existing cultures into a single global culture. This phenomenon can also be seen in the services sector. Even though the arguments, which are voiced in support of globalized marketing strategies, are based on the benefits associated with savings related to production volumes and the guarantee of uniform quality, multinational businesses have been increasingly adjusting their marketing strategies to the tastes and cultural differences of their customers.