Detailed Information on Publication Record
2007
Marketing služeb - trendy v doprovodných službách
TOMÁŠKOVÁ, Eva and Lucie KAŇOVSKÁBasic information
Original name
Marketing služeb - trendy v doprovodných službách
Name (in English)
Services Marketing - Trends in customer services
Authors
TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor) and Lucie KAŇOVSKÁ (203 Czech Republic)
Edition
Marketing & Komunikace, Praha, Česká marketingová společnost, 2007, 1211-5622
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14220/07:00032998
Organization unit
Faculty of Law
Keywords in English
marketing; customer services; marketing services
Tags
Reviewed
Změněno: 2/4/2010 08:20, doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.
V originále
Tento příspěvek se zabývá rolí jako služby zaujímají v dnešní ekonomice. Důraz je kladen zejména na doprovodné služby. Část příspěvku je věnována takét nejnovějším trendům, se kterými se v oblasti doprovodných služeb můžeme setkat.
In English
Globalization from a cultural perspective referes to a transformation of existing cultures into a single global culture. This phenomenon can also be seen in the services sector. Even though the arguments, which are voiced in support of globalized marketing strategies, are based on the benefits associated with savings related to production volumes and the guarantee of uniform quality, multinational businesses have been increasingly adjusting their marketing strategies to the tastes and cultural differences of their customers.