STEHLÍK, Petr. Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios. Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, L28, č. 1, s. 235-241, 288 s. ISSN 0231-7532. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios
Název česky Dodržování a porušováni zdvořilostního principu v reklamních textech
Název anglicky Observance and violation of the politeness principles in the advertising texts
Autoři STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2007, 0231-7532.
Další údaje
Originální jazyk španělština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/07:00033027
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky zdvořilostní principy; reklamní texty; pragmatika
Klíčová slova anglicky politeness principles; advertising text; pragmatics
Štítky Advertising, courtesy, pragmatics, principle, Text
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D., učo 17983. Změněno: 19. 3. 2012 10:16.
Anotace
Este artículo se dedica al estudio de la observancia y la violación del principio de cortesía en los textos publicitarios espańoles. Después de seńalar algunos problemas en cuanto a la aplicación de dicho principio en la publicidad en general, se presta especial atención a dos fenómenos linguísticos concretos que influyen en el grado de cortesía del texto publicitario: el modo imperativo y las formas de tratamiento.
Anotace česky
Tento článek se zabývá zachováváním a porušováním principu zdvořilosti ve španělských reklamních textech. Po nastínění některých problémů spojených s aplikací zmíněného principu v oblasti reklamy obecně je věnována zvláštní pozornost dvěma konkrétním jazykovým jevům, jež ovlivňují míru zdvořilosti reklamního textu: rozkazovacímu způsobu a oslovení (tykání/vykání).
Anotace anglicky
This paper focuses on the observance and the violation of the principle of courtesy in Spanish advertising texts. After pointing out some problems concerning the application of the mentioned principle in the advertising in general, the article analyzes two concrete linguistic phenomens which influence the degree of courtesy of the advertising texts: the imperative and the vocative forms of courtesy.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 09:13