Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios
STEHLÍK, Petr. Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios. Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita, L28, č. 1, s. 235-241, 288 s. ISSN 0231-7532. 2007. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios |
Název česky | Dodržování a porušováni zdvořilostního principu v reklamních textech |
Název anglicky | Observance and violation of the politeness principles in the advertising texts |
Autoři | STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2007, 0231-7532. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | španělština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 60200 6.2 Languages and Literature |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/07:00033027 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
Klíčová slova česky | zdvořilostní principy; reklamní texty; pragmatika |
Klíčová slova anglicky | politeness principles; advertising text; pragmatics |
Štítky | Advertising, courtesy, pragmatics, principle, Text |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D., učo 17983. Změněno: 19. 3. 2012 10:16. |
Anotace |
---|
Este artículo se dedica al estudio de la observancia y la violación del principio de cortesía en los textos publicitarios espańoles. Después de seńalar algunos problemas en cuanto a la aplicación de dicho principio en la publicidad en general, se presta especial atención a dos fenómenos linguísticos concretos que influyen en el grado de cortesía del texto publicitario: el modo imperativo y las formas de tratamiento. |
Anotace česky |
---|
Tento článek se zabývá zachováváním a porušováním principu zdvořilosti ve španělských reklamních textech. Po nastínění některých problémů spojených s aplikací zmíněného principu v oblasti reklamy obecně je věnována zvláštní pozornost dvěma konkrétním jazykovým jevům, jež ovlivňují míru zdvořilosti reklamního textu: rozkazovacímu způsobu a oslovení (tykání/vykání). |
Anotace anglicky |
---|
This paper focuses on the observance and the violation of the principle of courtesy in Spanish advertising texts. After pointing out some problems concerning the application of the mentioned principle in the advertising in general, the article analyzes two concrete linguistic phenomens which influence the degree of courtesy of the advertising texts: the imperative and the vocative forms of courtesy. |
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 09:13