Detailed Information on Publication Record
2007
Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios
STEHLÍK, PetrBasic information
Original name
Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios
Name in Czech
Dodržování a porušováni zdvořilostního principu v reklamních textech
Name (in English)
Observance and violation of the politeness principles in the advertising texts
Authors
STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2007, 0231-7532
Other information
Language
Spanish
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/07:00033027
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
zdvořilostní principy; reklamní texty; pragmatika
Keywords in English
politeness principles; advertising text; pragmatics
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 19/3/2012 10:16, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
V originále
Este artículo se dedica al estudio de la observancia y la violación del principio de cortesía en los textos publicitarios espańoles. Después de seńalar algunos problemas en cuanto a la aplicación de dicho principio en la publicidad en general, se presta especial atención a dos fenómenos linguísticos concretos que influyen en el grado de cortesía del texto publicitario: el modo imperativo y las formas de tratamiento.
In Czech
Tento článek se zabývá zachováváním a porušováním principu zdvořilosti ve španělských reklamních textech. Po nastínění některých problémů spojených s aplikací zmíněného principu v oblasti reklamy obecně je věnována zvláštní pozornost dvěma konkrétním jazykovým jevům, jež ovlivňují míru zdvořilosti reklamního textu: rozkazovacímu způsobu a oslovení (tykání/vykání).
In English
This paper focuses on the observance and the violation of the principle of courtesy in Spanish advertising texts. After pointing out some problems concerning the application of the mentioned principle in the advertising in general, the article analyzes two concrete linguistic phenomens which influence the degree of courtesy of the advertising texts: the imperative and the vocative forms of courtesy.