BRŮŽKOVÁ, Lucie, Marie BLAHUTKOVÁ a Jaromír BRANČ. Moderní přístupy ke zdraví ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Online. In Sport a kvalita života 2007. první. Brno: Masarykova univerzita, 2007. s. 31-37. ISBN 978-80-210-4435-7. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Moderní přístupy ke zdraví ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání
Název česky Moderní přístupy ke zdraví ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání
Název anglicky Modern Approaches Towards Health in the Relation to Framework Educational Programs for Pre-school
Autoři BRŮŽKOVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant), Marie BLAHUTKOVÁ (203 Česká republika) a Jaromír BRANČ (203 Česká republika)
Vydání první. Brno, Sport a kvalita života 2007, s. 31-37, 2007.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/07:00023668
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-4435-7
Klíčová slova anglicky Framework Educational Programs for pre-school education motor
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D., učo 614. Změněno: 30. 3. 2010 14:50.
Anotace
Příspěvek se zabývá problematikou zavádění nových principů kurikulární politiky do vzdělávání dětí předškolního věku se zaměřením na oblast tělesné výchovy a zdraví. Pro mateřské školy představuje základní programová východiska Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávaní a z něj vycházející Školní vzdělávací program, podle kterého se uskutečňuje vzdělávání na jednotlivých školách. Pohybové aktivity jsou jedním z nejdůležitějších prostředků ke zdravému rozvoji osobnosti dítěte. Přestože se v programu nehovoří přímo o tělesné výchově, jsou zde doporučovány prostředky tělesné výchovy pro dosažení určitých cílů a záměrů i pro realizaci různých témat.
Anotace anglicky
The paper deals with questions of the introduction of new principles of the curriculum policy into the area of pre-school education, especially within the area of physical education and health. The Framework Education Program for pre-school education represents the fundamental starting point of nurseries. In accordance with the above mentioned program the education at these institutions is provided. Motor activities are crucial tools for healthy development of the personality of children. Although there is no direct comment on physical education in this program, several means of physical education aimed at goal and intentions attainment and realisation of various topics are included.
Návaznosti
MSM 144100001, záměrNázev: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 09:15