Detailed Information on Publication Record
2007
University Center For Sale Of E-learning Courses
KŘIPAČ, Miroslav, Michal BRANDEJS, Jitka BRANDEJSOVÁ and Miroslava MISÁKOVÁBasic information
Original name
University Center For Sale Of E-learning Courses
Name in Czech
Univerzitní obchodní centrum pro prodej e-learningových kurzů
Authors
KŘIPAČ, Miroslav (203 Czech Republic), Michal BRANDEJS (203 Czech Republic, guarantor), Jitka BRANDEJSOVÁ (203 Czech Republic) and Miroslava MISÁKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Ostrava, ICTE 2007, p. 58-61, 4 pp. 2007
Publisher
University of Ostrava
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/07:00033084
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-80-7368-388-7
Keywords in English
E-learning; education; information technology; e-bussiness; e- course; lifelong learning; shopping
Tags
Změněno: 31/3/2010 11:43, Mgr. Ľuboš Lunter
V originále
The role the modern information technology plays in university education has constantly been gaining in significance as it is not only the e-learning courses designed for distance learning, which may be combined with regular classes or utilized independently of these, that are currently being offered, but also those falling into the categories of blended e-learning and rapid e-learning. The development of e-learning courses at Masaryk University has reached the point where they are becoming a commodity. That is also why the institution's authorities have decided to sell them as well as other services over the Internet. What makes this activity unique, besides many other things, is the fact that the Center for Sale of E-learning Courses has been integrated in the Information System of Masaryk University (IS MU). Linking the Center directly to the System, which currently hosts numerous e-learning applications, allows the institution to offer the products that are capable of meeting specific needs of the university - a service not usually offered by one-off eshops. Based on a shopping basket, payment-related mechanisms (linked directly to the University's economic system) and warehouse management, this system of offer and sale is expected to sell products and services on the basis of, for instance, some pre-requisites or criteria that are to be met by their users such as completion of some other preceding courses, the pre-requisite of being a member of a specific staff group, etc. Another advantage of the aforementioned integration is the transparency of the financial transactions that are to be carried out and seamless transitions from one phase to another (e.g. from the client's payment to their instant access to the e-learning services). The paper aims to acquaint the audience with the role of the Center and its relation to the e-learning courses administered under IS MU.
In Czech
Význam vzdělávání prostřednictvím informačních technologií na vysokých školách roste. Jsou nabízeny nejen komplexní e-learningové kurzy určené pro distanční vzdělávání a využitelné v kombinované formě výuky nebo jako samostatné kurzy, ale i v prezenční výuce se využívá blended e-learningu nebo rapid e-learningu. Masarykova univerzita pokročila v rozvoji e-learningu natolik, že se rozhodla pro prodej těchto kurzů a dalších služeb či zboží použít internetového obchodování. Tento krok je v akademickém prostředí zatím ojedinělý i díky tomu, že Obchodní centrum je integrováno přímo do Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU). Propojení Obchodního centra MU se systémem pro podporu studia a výuky (e-learning je součástí IS MU) je schopno pokrýt specifické potřeby univerzity, které běžné jednoúčelové e-shopy obvykle nezajišťují. Toto řešení pro realizaci nabídky univerzitních produktů a služeb, nákupního košíku, platebních mechanismů (s vazbou na ekonomický systém) a skladového hospodářství umožní například prodej na základě splnění určitých kritérií nebo podmínek (po absolvování předchozích kurzů, zaměstnancům určitého pracoviště univerzity apod.). Další výhodou jsou transparentní a bezprostřední návaznosti obchodní transakce na zakoupené produkty a služby (vazba mezi platbou a okamžitým přístupem klienta k e-learningovým službám apod.). V příspěvku bude představen projekt Obchodního centra MU a jeho vztah k e-learningovým kurzům v IS MU.
Links
LA 168, research and development project |
|