V originále
Při využití myšlenek výchovy a psychoterapie koncipujeme model „zdravé osobnosti“, který využíváme jako možný cíl ve výchově, event. sebevýchově. V modelu je zdůrazňována uvědomělá individuální odpovědnost, celoživotní aktivita, vůle k získávání poznatků, uvědomělé zařazení do sociálních vztahů, poučený vztah k materiálnímu prostředí, vědomý vztah k vlastní tradici a kulturnímu dědictví a snaha o dosažení osobní pohody a štěstí. Ve výzkumném šetření u učitelů zjišťujeme, jakými motivačními faktory je podloženo dosahování těchto cílů.
Anglicky
By using ideas of education and psychotherapy we compose a model of “healthy personality” that we use as a possible aim in education, or self-education. In the model, emphasized is conscious individual responsibility, long-life activity, will to acquire knowledge, conscious inclusion into social relationships, knowledgeable attitude to material environment, conscious relation to own tradition and cultural heritage and effort to achieve personal well-being and happiness. Researching teachers we find out what motivational factors support achievement of these aims.