ŘEHULKA, Evžen. Zdraví jako hodnota v pojetí učitelek základních škol (Health as value from view teachers of primary school). In Hodnoty a výchova. první. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2007, p. 73-79. ISBN 978-80-86633-78-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zdraví jako hodnota v pojetí učitelek základních škol
Name (in English) Health as value from view teachers of primary school
Authors ŘEHULKA, Evžen (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Brno, Hodnoty a výchova, p. 73-79, 7 pp. 2007.
Publisher MSD, spol. s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023677
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-86633-78-7
Keywords in English health; teacher; value
Tags health, teacher, value
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Changed: 29/1/2008 21:04.
Abstract
Chápání zdraví prochází změnou základního paradigmatu. Při chápání zdraví jako zdraví tělesného, psychického a sociálního, event. duchovního, je nejlépe chápáno zdraví tělesné. Tělesné zdraví má nejvyšší osobní kompetenci. Celkově lze hodnotit chápání problematiky zdraví u učitelek jako málo teoreticky fundované.
Abstract (in English)
Comprehension health goes through change basic paradigm. At comprehension health like health bodily, mental and social, event. spiritual, is best spider monkey health bodily. Bodily health has highest personal jurisdiction. Globally it is possible evaluate comprehension problems health near teachers like little abstractedly funding.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 5/5/2024 12:24