D 2007

THE INFLUENCE OF TEACHING SKILLES OF A FORM TEACHER ON THE CLASSROOM

VESELÁ, Jana

Basic information

Original name

THE INFLUENCE OF TEACHING SKILLES OF A FORM TEACHER ON THE CLASSROOM

Name in Czech

Vliv pedagogických dovedností třídního učitele na klíma třídy

Authors

VESELÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, School and Health 21(2), p. 397-402, 6 pp. 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00050921

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-138-6

UT WoS

000264733100041

Keywords (in Czech)

dovednost, empatie, učitel, žák, kompetence, komunikace, rodič, školní třída, koncentrace, pozornost, zájem, vztahy, zaměřenost, pravidla, identifikace, shoda

Keywords in English

skills; empathy; teacher; pupil; competence; communication; parent; classroom; concentration; attention; interest; relationships; focus; rules; identification; accord

Tags

accord, attention, classroom, communication, competence, concentration, Empathy, focus, identification, interest, parent, pupil, relationships, rules, skills, teacher

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2012 08:35, Dana Nesnídalová

Abstract

ORIG CZ

V originále

The requirements arising from the practice of a school psychologist together with the study of literature led to delimitation of the topic studied and to the definition of the research problem: to study school atmosphere from the point of view of teachers as sphere. The evolution was done in areas such as teachers help to pupils, orientation of pupils work, relationships among classmates, interest in the education, order in the class, and clarity of rules.

In Czech

Požadavky z praxe školního psychologa a studium literatury ohraničily zkoumanou problematiku a vedly k stanovení zakázky. Zkoumat školní klima z pohledu učitelů a žáků, pozorovat shodu či rozdíl ve vnímání klímatu třídy v položkách jako je učitelova pomoc žákům, orientace žáka na úkoly, vztahy mezi žáky ve třídě, zájem o průběh výuky, klid a pořádek ve třídě podle jasných pravidel.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
Displayed: 12/11/2024 11:58