C 2007

Styly učení v edukaci jedinců se specifickými poruchami učení

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Styly učení v edukaci jedinců se specifickými poruchami učení

Name in Czech

Styly učení v edukaci jedinců se specifickými poruchami učení

Name (in English)

Learning styles in education of pupils with specific learning difficulties

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV, p. 81-90, 9 pp. Edice pedagogické literatury 1, 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00023706

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-162-1

Keywords in English

learning styles student pupil with specific learning difficulties self-understanding occupation choice intervention adults special teacher
Změněno: 4/3/2009 09:42, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Ve stati se zamýšlíme nad tím, jak styly učení ovlivňují výuku žáka se specifickými poruchami učení. Pedagog jako odborník by měl umět poradit žákům, studentům a jejich rodičům, jak se připravovat na výuku, pomoci žákovi najít jeho učební styl. To je základní předpoklad odlišnosti reedukační péče vedené na prvním stupni ZŠ a na stupni vyšším. Styly učení jsou nástrojem, který studenti mohou použít ve školním vyučování nebo v jiných situacích. Jedním z více užívaných modelů stylů učení je model intervence

In English

This article deals with influence of learning styles on education of pupils with specific learning difficulties. Teacher should be a good advisor for students and their parents in the ways of preparing for school and he should also help them to find his or her own learning style. This is a big difference between re-education care in primary school and secondary school. Learning styles can be used both at school and in other situations. Quite well-known is a style of intervention.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
Displayed: 9/11/2024 02:55