V originále
Dítě, trpící závažným či chronicky probíhajícím onemocněním, představuje nejen významný medicínský, ale též výchovný a pedagogický problém. Mezinárodní projekt TIMSIS mapuje názory a potřeby rodičů a pedagogů v několika evropských zemích pomocí dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že je velmi důležitá vhodná a správná informovanost rodičů o podstatě choroby dítěte, jejích komplikacích, terapii a řešení krizových stavů. Rodiče by měli též komunikovat s pedagogem, uvědomit ho o povaze onemocnění jejich dítěte, o možnostech integrace ve třídě, omezeních při výuce. Rodiče se setkali s vedlejšími účinky léků, s dopadem nemoci na psychiku dítěte a s ovlivněním každodenního života dítěte. Z pohledu rodičů je nejdůležitější osobou ve škole třídní učitel, který by měl rovněž mít o nemoci žáka nejvíce informací a v přiměřené míře informovat spolužáky.
Anglicky
Child suffering from grave illnes or chronic disease presents both important medical and educational and pedagogical problem. International project TIMSIS maps parents and teachers opinions and needs in several European countries with the assistance of a questionnaire survey. The results show that as far as parents are concern, it is essential to be informed in the right way about the center of their childs disease, about its complications, therapy and resolving the critical stages. Parents should also communicate with teacher, let him know the disease details, options of integration in class, restrictions in lesssons. Parents have met the side effects of drugs, impact on their childs mind and everyday life influence. From the parents point of view, the most important person in school is a class-teacher, who should have had most information about the disease of all and tell the other pupils adequately.