TRÁVNÍČEK, Marek. Diversity in conception of physical education at the first school year of elementary schools. In ŘEHULKA, Evžen. School and health 21 (2). 1st ed. Brno: Paido, 2007, p. 561 - 575. ISBN 978-80-7315-138-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Diversity in conception of physical education at the first school year of elementary schools
Name in Czech Různost pojetí výuky tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Authors TRÁVNÍČEK, Marek (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, School and health 21 (2), p. 561 - 575, 15 pp. 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023715
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-138-6
UT WoS 000264733100057
Keywords (in Czech) učitel-rozhodující činitel ve výchovném procesu, pojetí výuky, tělesná výchova a sport, české dokumenty, světové dokumenty, vzdělávací program
Keywords in English conception of physical education; educational programm; physical education and sports; teacher
Tags Conception of physical education, educational programm, physical education and sports, teacher
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Dušan Kalášek, učo 56477. Changed: 28/6/2009 12:52.
Abstract
During his studies the former teacher comes into contact with theory and forms intuitive conception of teaching, which is step by step crystallized. After graduation teachers conception in teaching changes due to practice and experiences. When the elementary change take place some teachers remain at the discovered conception and they only try to conduct and refine it. They can also reach a stage when there is no motivation to modify anything or a conception that they consider optimal in their own eyes.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje dílčí část ve výzkumném záměru Škola a zdraví pro 21. století. Článek je zaměřen zejména na pojetí tělesné výchovy z hlediska různých subjektů. Zahrnuje pohled do historie tělesné výchovy s přihlédnutím na tvorbu koncepcí, představuje významné koncepční dokumenty od světových i domácích organizací. Přináší krátký pohled na současné deklarace v USA z hlediska pojetí a koncepce tělesné výchovy. V závěru je představena anketa o současném pojetí tělesné výchovy u nás.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 5/5/2024 16:51