Detailed Information on Publication Record
2008
Výsledky finančního měření konkurenceschopnosti podniků v ČR
SUCHÁNEK, Petr and Jiří ŠPALEKBasic information
Original name
Výsledky finančního měření konkurenceschopnosti podniků v ČR
Name in Czech
Výsledky finančního měření konkurenceschopnosti podniků v ČR
Name (in English)
Results of the measuring the competitiveness of the Czech enterprises
Authors
SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor) and Jiří ŠPALEK (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, Konkurenceschopnost podniků, p. 643-656, 13 pp. 2008
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14560/08:00025735
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-210-4521-7
Keywords in English
ratios; competitiveness; stakeholders
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 17/10/2008 21:45, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá měřením konkurenceschopnosti podniků v ČR. Článek vychází z předpokladů, že konkurenceschopnost podniku se promítá do výkonnosti, resp. finanční úspěšnosti podniku, která je měřitelná standardními poměrovými ukazateli a z toho, že konkurenceschopnost je zapříčiněna charakteristickými faktory. Cílem článku je pomocí vybraných poměrových ukazatelů rozdělit podniky do skupin a hledat jejich typické charakteristiky. Dílčím cílem článku je zjistit, zda pro jednotlivé skupiny existují rozdílné charakteristiky faktorů, tzn. zda vytipované faktory lze považovat za faktory konkurenceschopnosti.
In English
The paper deals with measuring the competitiveness of the Czech enterprises. It proceeds from the assumption that company competitiveness is reflected in its performance and financial success which is possible to measure with standard ratio indicators, and also from the assumption that competitiveness results from certain characteristic factors. The aim of the paper is to divide the companies into a number of groups using selected ratio indicators and to search for characteristics typical of them. Partially, the aim is also to find out whether there are different factor characteristics for particular groups, i.e. whether it is possible to consider the selected factors to be the factors of competitiveness.
Links
1M0524, research and development project |
|