D 2008

CPV Video Study of English: Realised curriculum analysis in Czech lower-secondary classrooms.

NAJVAR, Petr

Basic information

Original name

CPV Video Study of English: Realised curriculum analysis in Czech lower-secondary classrooms.

Name in Czech

CPV videostudie angličtiny: výzkum realizovaného kurikula na 2. stupni českých základních škol

Authors

NAJVAR, Petr (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Göttingen, English Projects in Teaching and Research in Central Europe. REAL Studies 4. p. 25-31, 7 pp. 2008

Publisher

Cuvillier Verlag

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00025736

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-3-86727-664-1

Keywords in English

video study; English as a foreign language; research on teaching

Tags

International impact
Změněno: 4/6/2009 16:49, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.

Abstract

V originále

Educational research in the Czech Republic in the past tended to concentrate on investigating the inputs (predispositions, attitudes) and outcomes (test results, acquired knowledge) of education, or the context and media (curricular documents, textbooks). Rarely has it aimed at exploring the complex process of education itself. The aim of this paper is to introduce the design and methodology of the research project CPV Video Study of English, which aims at analysing the process of teaching English as a foreign language in the Czech lower-secondary schools in its complexity, and which is being carried out at the Educational Research Centre (Centrum pedagogického výzkumu - CPV) of the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, Czech Republic.

In Czech

Český pedagogický výzkum se v minulosti koncentroval na zkoumání vstupů (dispozice, postoje) a výstupů (výsledky testů, získané znalosti) vyučovacího procesu nebo na kontext a prostředky (kurikulární dokumenty, učebnice, klima). Výjimečně byla zkoumána procesuální dimenze výuky. cílem tohoto příspěvku je představit výzkumný design a metodologii výzkumného projektu CPV videostudie angličtiny, jehož cílem je analyzovat procesuální dimenzi výuky anglického jazyka na druhém stupni základních škol v České republice, a který je prováděn Centrem pedagogického výzkumu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling