Detailed Information on Publication Record
2008
CPV Video Study of English: Realised curriculum analysis in Czech lower-secondary classrooms.
NAJVAR, PetrBasic information
Original name
CPV Video Study of English: Realised curriculum analysis in Czech lower-secondary classrooms.
Name in Czech
CPV videostudie angličtiny: výzkum realizovaného kurikula na 2. stupni českých základních škol
Authors
NAJVAR, Petr (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Göttingen, English Projects in Teaching and Research in Central Europe. REAL Studies 4. p. 25-31, 7 pp. 2008
Publisher
Cuvillier Verlag
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Germany
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00025736
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-3-86727-664-1
Keywords in English
video study; English as a foreign language; research on teaching
Tags
International impact
Změněno: 4/6/2009 16:49, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
V originále
Educational research in the Czech Republic in the past tended to concentrate on investigating the inputs (predispositions, attitudes) and outcomes (test results, acquired knowledge) of education, or the context and media (curricular documents, textbooks). Rarely has it aimed at exploring the complex process of education itself. The aim of this paper is to introduce the design and methodology of the research project CPV Video Study of English, which aims at analysing the process of teaching English as a foreign language in the Czech lower-secondary schools in its complexity, and which is being carried out at the Educational Research Centre (Centrum pedagogického výzkumu - CPV) of the Faculty of Education, Masaryk University in Brno, Czech Republic.
In Czech
Český pedagogický výzkum se v minulosti koncentroval na zkoumání vstupů (dispozice, postoje) a výstupů (výsledky testů, získané znalosti) vyučovacího procesu nebo na kontext a prostředky (kurikulární dokumenty, učebnice, klima). Výjimečně byla zkoumána procesuální dimenze výuky. cílem tohoto příspěvku je představit výzkumný design a metodologii výzkumného projektu CPV videostudie angličtiny, jehož cílem je analyzovat procesuální dimenzi výuky anglického jazyka na druhém stupni základních škol v České republice, a který je prováděn Centrem pedagogického výzkumu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity.
Links
LC06046, research and development project |
|