KNÁPEK, Pavel. Die Künstlerproblematik bei Hugo von Hofmannsthal. In Germanistik an tschechischen Universitäten: Gegenwart und Zukunft. Hradec Králové - Ostrava: Ostravská univerzita. s. 153-157. ISBN 978-80-7368-327-6. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Die Künstlerproblematik bei Hugo von Hofmannsthal
Název česky Problematika umělce u Hugo von Hofmannsthal
Název anglicky The Artist in Works of Hugo von Hofmannsthal
Autoři KNÁPEK, Pavel (203 Česká republika, garant).
Vydání Hradec Králové - Ostrava, Germanistik an tschechischen Universitäten: Gegenwart und Zukunft, od s. 153-157, 5 s. 2007.
Nakladatel Ostravská univerzita
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/07:00033142
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7368-327-6
Klíčová slova anglicky Artist; Literature; Hugo von Hofmannsthal
Štítky Artist, Hugo von Hofmannsthal, Literature
Změnil Změnil: Mgr. Pavel Knápek, Ph.D., učo 22779. Změněno: 30. 1. 2010 16:55.
Anotace
Der Aufsatz analysiert in erster Linie Hugo von Hofmannsthals Drama "Der Tor und der Tod" (1894), und zwar im Hinblick auf die sogenannte Künstlerproblematik. Der Aufsatz geht vor allem der Frage nach, inwieweit Claudio (ein philosophisch und ästhetisch gebildeter Mensch) als Künstler bezeichnet werden kann, bzw. inwieweit sich Hofmannsthal mit diesem Drama von der Kunst distanziert hat.
Anotace česky
Tématem analýzy je v první řadě Hofmannthalova hra "Der Tor und der Tod" (1894)("Blázen a smrt") v kontextu tzv. problematiky umělce. Článek se především zabývá otázkou, do jaké míry může být Claudio (esteticky a filozoficky vzdělaný člověk) označován za umělce, resp. do jaké míry se Hofmannsthal tímto dramatem distancoval od umění.
Anotace anglicky
Tématem analýzy je v první řadě Hofmannthalova hra "Der Tor und der Tod" (1894)("Blázen a smrt") v kontextu tzv. problematiky umělce. Článek se především zabývá otázkou, do jaké míry může být Claudio (esteticky a filozoficky vzdělaný člověk) označován za umělce, resp. do jaké míry se Hofmannsthal tímto dramatem distancoval od umění. The article is concerned primarily with Hugo von Hofmansthals play "Der Tor und der Tod" (1894)("The Fool and the Death"), namely with regard to the topic of art and artist characters. The article is concerned mainly with the question to what extent Claudio (a man educated in aesthetics and philosphy)can be called a true artist, and accordingly to what extent Hofmannsthal with this play distanced himself from the art.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 23:51