HAMADOVÁ, Petra. Specifika výuky zrakově postižených (Education of visually impaired). Online. In VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2.rozšířené vydání. Brno: Paido, 2004. p. 262-282, 20 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0. [citováno 2024-04-23]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika výuky zrakově postižených
Name (in English) Education of visually impaired
Authors HAMADOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition 2.rozšířené vydání. Brno, Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální, p. 262-282, 20 pp. Edice pedagogické literatury, 2004.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00033147
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7315-120-0
Keywords (in Czech) edukace; zrakové postižení; specifické strategie a kompetence
Keywords in English education; visual impairment; specific strategies and competencies
Tags Education, specific strategies and competencies, visual impairment
Changed by Changed by: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Changed: 9/1/2010 16:06.
Abstract
Článek je věnován problematice výuky žáků a studentů se zrakovým postižením, důraz je kladen na specifika edukace slabozrakých a nevidomých.
Abstract (in English)
The article deals with education of visually impaired pupils and students, it is concentrated on specifics of educational process in sighted and blid pupils.
PrintDisplayed: 23/4/2024 16:20