Detailed Information on Publication Record
2006
Specifika vývoje a pedagogická intervence u zrakově postižených
HAMADOVÁ, PetraBasic information
Original name
Specifika vývoje a pedagogická intervence u zrakově postižených
Name (in English)
Specifics of development and pedagogical intervention in visually impaired
Authors
HAMADOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Opatřilová, D. (ed.) Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 193-242, 49 pp. 4313/Pd-9/06-17/99, 2006
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00033150
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-210-3977-9
Keywords (in Czech)
zrakové postižení; vývoj zrakového vnímání; motorický vývoj; intervence; podpora a poradenství
Keywords in English
visual impairment; development of vision; motor development; intervention; support
Tags
Reviewed
Změněno: 1/4/2011 17:10, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
V originále
Odborný text pojednává o vlivu zrakového postižení na osobnost jedince v souvislosti s vývojem zrakového vnímání a motoriky. Popisuje možnosti včasné intervence, podpory a poradenství u dětí s postižením zraku.
In English
This paper deals with influence and effects of visual impairment on personality in visually impaired in conection with development of vision and motor development. It describes the possibilities of early intervention, support and counselling for children with visual impairment and their families.