C 2006

Specifika vývoje a pedagogická intervence u zrakově postižených

HAMADOVÁ, Petra

Basic information

Original name

Specifika vývoje a pedagogická intervence u zrakově postižených

Name (in English)

Specifics of development and pedagogical intervention in visually impaired

Authors

HAMADOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, Opatřilová, D. (ed.) Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 193-242, 49 pp. 4313/Pd-9/06-17/99, 2006

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00033150

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3977-9

Keywords (in Czech)

zrakové postižení; vývoj zrakového vnímání; motorický vývoj; intervence; podpora a poradenství

Keywords in English

visual impairment; development of vision; motor development; intervention; support

Tags

Reviewed
Změněno: 1/4/2011 17:10, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.

Abstract

V originále

Odborný text pojednává o vlivu zrakového postižení na osobnost jedince v souvislosti s vývojem zrakového vnímání a motoriky. Popisuje možnosti včasné intervence, podpory a poradenství u dětí s postižením zraku.

In English

This paper deals with influence and effects of visual impairment on personality in visually impaired in conection with development of vision and motor development. It describes the possibilities of early intervention, support and counselling for children with visual impairment and their families.