KUBRICKÁ, Jana. Searching for the Brave New Girl and Boy in English Foreign Language Textbooks. In Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. Kompetenzen - Standards - Moduls. Erlangen: IAHE, 2007, p. 152-175, 6 pp. ISBN 978-3-8340-0285-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Searching for the Brave New Girl and Boy in English Foreign Language Textbooks
Name in Czech Pátrání po nové dívce a novém chlapci v učebnicích anglického jazyka
Authors KUBRICKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Erlangen, Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. Kompetenzen - Standards - Moduls. p. 152-175, 6 pp. 2007.
Publisher IAHE
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00050930
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-8340-0285-3
Keywords in English gnder roles;gender stereotypes;textbook research;English foreign language textbooks; hidden curriculum; gendered occupations
Tags English foreign language textbooks, gender stereotypes, gendered occupations, gnder roles, hidden curriculum, textbook research
Tags International impact
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 11/4/2012 10:21.
Abstract
In this paper we deal with gender in textbook research with a focus on portraying masculinity and femininity in English foreign language (EFL) textbooks. We summarise a few points from recent research and also present results of preliminary investigation of gender roles in current EFL textbooks used in the Czech Republic.
Abstract (in Czech)
Článek je zaměřen na zobrazování maskulinity a femininity v učebnicích anglického jazyka. Autorka přibližuje některé nedávné výzkumy a uvádí předběžné výsledky výzkumu genderových rolí v současných českých učebnicích anglického jazyka.
PrintDisplayed: 23/8/2024 07:23