D 2007

Možnosti posilování problematických oblastí a klíčových kompetencí u zrakově postižených žáků základních škol

HAMADOVÁ, Petra

Basic information

Original name

Možnosti posilování problematických oblastí a klíčových kompetencí u zrakově postižených žáků základních škol

Name in Czech

Možnosti posilování problematických oblastí a klíčových kompetencí u zrakově postižených žáků základních škol

Name (in English)

Possibilities of strenghtening of problematic features and key competencies in visually impaired pupils in compulsory education

Authors

HAMADOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, Pančocha, K., Vaďurová, H. (eds.) Aktuální směry výzkumu ve speciální pedagogice. Výzkum v disertačních pracích postgraduálních studentů na Katedře speciální pedagogiky PdF MU, p. 55-71, 17 pp. 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00033151

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-86633-92-3

Keywords (in Czech)

zrakové postižení; klíčové kompetence; posilování kompetencí; edukace

Keywords in English

visual impairment;key competencies; strenghtening of competencies;education
Změněno: 1/4/2011 17:08, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek seznamuje s výsledky výzkumného šetření u žáků s postižením zraku, ze kterého vyplynuly návrhy a doporučení pro rozvíjení klíčových kompetencí a problémových oblastí.

In English

This paper deals with outcomes of research in pupils with visual impairment, which emphasize the possibilities and reference for supporting the development of key competencies and specific features.