Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání
RÖDEROVÁ, Petra, Zita NOVÁKOVÁ and Lea KVĚTOŇOVÁ. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání (Pedagogy of visually impaired. Texts for long distance studies). Brno: Paido, 2007, 124 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-159-1. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání |
Name in Czech | Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání |
Name (in English) | Pedagogy of visually impaired. Texts for long distance studies |
Authors | RÖDEROVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Zita NOVÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lea KVĚTOŇOVÁ (203 Czech Republic). |
Edition | Brno, 124 pp. Edice pedagogické literatury, 2007. |
Publisher | Paido |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks) |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/07:00025748 |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-7315-159-1 |
Keywords (in Czech) | zrakové postižení; specifika osobnosti; poradenství; intervence; rodina; kompenzační pomůcky |
Keywords in English | visual impairment; education;personality specifics;councelling; intervention; family;compensatory aids |
Tags | compensatory aids, councelling, Education, Family, intervention, personality specifics, visual impairment |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Changed: 28/4/2011 13:21. |
Abstract |
---|
Publikace pro distanční vzdělávání zpracovává základní poznatky z oboru oftalmopedie. Věnuje se specifickému vlivu postižení zraku na osobnost člověka, na proces edukace. Prostor je věnován také intervenci a poradenství. |
Abstract (in English) |
---|
The publication deals with basic information in pedagogy of visually impaired. It describes the specific influence of visual impairment on personality and educational process. The text deals also with intervention and counselling specifics. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 17/10/2024 00:51