c 2007

Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání

RÖDEROVÁ, Petra, Zita NOVÁKOVÁ and Lea KVĚTOŇOVÁ

Basic information

Original name

Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání

Name in Czech

Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání

Name (in English)

Pedagogy of visually impaired. Texts for long distance studies

Authors

RÖDEROVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Zita NOVÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lea KVĚTOŇOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, 124 pp. Edice pedagogické literatury, 2007

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00025748

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-159-1

Keywords (in Czech)

zrakové postižení; specifika osobnosti; poradenství; intervence; rodina; kompenzační pomůcky

Keywords in English

visual impairment; education;personality specifics;councelling; intervention; family;compensatory aids

Tags

Reviewed
Změněno: 28/4/2011 13:21, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace pro distanční vzdělávání zpracovává základní poznatky z oboru oftalmopedie. Věnuje se specifickému vlivu postižení zraku na osobnost člověka, na proces edukace. Prostor je věnován také intervenci a poradenství.

In English

The publication deals with basic information in pedagogy of visually impaired. It describes the specific influence of visual impairment on personality and educational process. The text deals also with intervention and counselling specifics.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education