RÖDEROVÁ, Petra, Zita NOVÁKOVÁ and Lea KVĚTOŇOVÁ. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání (Pedagogy of visually impaired. Texts for long distance studies). Brno: Paido, 2007. 124 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-159-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání
Name in Czech Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání
Name (in English) Pedagogy of visually impaired. Texts for long distance studies
Authors RÖDEROVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Zita NOVÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lea KVĚTOŇOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Brno, 124 pp. Edice pedagogické literatury, 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00025748
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-159-1
Keywords (in Czech) zrakové postižení; specifika osobnosti; poradenství; intervence; rodina; kompenzační pomůcky
Keywords in English visual impairment; education;personality specifics;councelling; intervention; family;compensatory aids
Tags compensatory aids, councelling, Education, Family, intervention, personality specifics, visual impairment
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Changed: 28/4/2011 13:21.
Abstract
Publikace pro distanční vzdělávání zpracovává základní poznatky z oboru oftalmopedie. Věnuje se specifickému vlivu postižení zraku na osobnost člověka, na proces edukace. Prostor je věnován také intervenci a poradenství.
Abstract (in English)
The publication deals with basic information in pedagogy of visually impaired. It describes the specific influence of visual impairment on personality and educational process. The text deals also with intervention and counselling specifics.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/11/2022 20:14