Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{753462, author = {Pavlincová, Helena}, address = {Bratislava}, booktitle = {Vyučovanie filozofie: problémy, inovácie, diskusie v rámci krajín V4}, keywords = {International Content Innovation of Philosophy Teaching ; the Visegrad Countries}, language = {cze}, location = {Bratislava}, isbn = {80-223-2203-2}, pages = {26-31}, publisher = {Univerzita Komenského v Bratislavě}, title = {Klasické jazyky a vysokoškolská výuka filozofie}, year = {2006} }
TY - JOUR ID - 753462 AU - Pavlincová, Helena PY - 2006 TI - Klasické jazyky a vysokoškolská výuka filozofie PB - Univerzita Komenského v Bratislavě CY - Bratislava SN - 8022322032 KW - International Content Innovation of Philosophy Teaching KW - the Visegrad Countries N2 - Studium dějin české filosofie v letech mezi dvěma světovými válkami ukazuje, že filosofové považovali za svou povinnost vyjadřovat se též k připravované reformě střední školy, kterou na jedné straně přijímali jako výzvu k novému promýšlení výuky filosofie, na druhé straně v rozporu s návrhem zvedali svůj hlas proti rušení klasických jazyků. Proti návrhu na rušení výuky klasických jazyků na středních školách v období mezi válkami bylo vzneseno mnoho námitek. Význam latiny a řečtiny pro vývoj myšlení zdůrazňovali literární historik Arne Novák a právní teoretik František Weyr, zatímco matematik, filosof a estetik Otakar Zich zdůvodňoval důležitost řečtiny na střední škole jednak argumenty estetickými, jednak jejím významem pro filosofii. Filosof a etik J. B. Kozák navrhoval, aby vysokoškolští studenti povinně absolvovali úvod do latinské a řecké terminologie a dbali na osvojení znalosti světových jazyků. ER -
PAVLINCOVÁ, Helena. Klasické jazyky a vysokoškolská výuka filozofie (Classical Languages and Academic Philosophy Teaching). In \textit{Vyučovanie filozofie: problémy, inovácie, diskusie v rámci krajín V4}. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2006, p.~26-31. ISBN~80-223-2203-2.
|