Detailed Information on Publication Record
2007
Práce ředitelů škol v kontextu současné reformy.
POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEKBasic information
Original name
Práce ředitelů škol v kontextu současné reformy.
Name in Czech
Práce ředitelů škol v kontextu současné reformy.
Name (in English)
Czech school head teachers in the context of the contemporary reform
Authors
POL, Milan (203 Czech Republic, guarantor), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic)
Edition
2007
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/07:00024622
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
ředitel životní historie
Keywords in English
hedteacher life history
Změněno: 23/6/2009 13:17, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Příspěvek je jedním z prvních výstupů výzkumného projektu Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha (GAČR, 406/07/0845). V textu se autoři zaměřují na to, jak se ředitelé škol snaží zvládat požadavky, které přináší školská reforma. Pozornost je věnována třem významným změnám: 1) zavedení školního vzdělávacího programu, 2) uložení povinnosti autoevaluace školy, 3) ustavení školských rad jako ústředního prvku systému místní správy škol. Příspěvek je zaměřen na to, jak s těmito požadavky ředitelé pracují, zejména pak jaké konkrétní strategie volí, s jakými problémy se potýkají, kde nalézají podporu a v čem naopak spatřují překážky. Autoři vycházejí z kvalitativní analýzy výpovědí ředitelů ZŠ a SŠ, a dále ze studia relevantních dokumentů a z expertních konzultací.
In English
The paper is one of the first outputs of research project Czech School Head Teacher and their Personal and Professional Path Development (Czech Science Foundation, ref. n. 406/07/0845). The text deals with how there are the impacts of the contemporary school reform on the work of head teachers. The authors focus on the most important changes: 1) Curriculum reform 2) Concept of accountability 3) School Board.The article brings an insight into the real form that these changes have evoked in schools. The authors used the qualitative analyses of head teachers statements. This methods was supplemented other techniques as a study of documentary sources and an experts consultations.
Links
GA406/07/0845, research and development project |
|