Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního ...
NOVOTNÝ, Petr. Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění (Older or wiser? The education and learning needs of adults 50+ in the context of work.). In Věk jako příležitost – Využijme potenciál zaměstnanců 50+. 2007. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění |
Name in Czech | Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění |
Name (in English) | Older or wiser? The education and learning needs of adults 50+ in the context of work. |
Authors | NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Věk jako příležitost – Využijme potenciál zaměstnanců 50+ 2007. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/07:00030135 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords in English | education; learning; needs;adults 50+;work |
Tags | adults, Education, learning, Needs, work |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 23/4/2013 15:43. |
Abstract |
---|
Příspěvek rekapituloval následující výzkumné závěry: Postavení skupiny 50+ na trhu práce i vzdělávání je specifické a částečně vnitřně rozporuplné. Podpora skupiny 50+ by měla velmi obezřetně reflektovat její specifičnost. Tato podpora bude funkční pokud bude kompenzovat ubývající motivaci lidí k učení se a rozvoji u skupině 50+. Některé druhy intervence mohou přinášet paradoxní důsledky (např. sehrát roli stratifikačního faktoru). |
Abstract (in English) |
---|
The presentation recall some results of the empirical research conducted at Department of educational sciencies, Faculty or Arts, Masaryk university. Following facts has been commented: group 50+ is very specific in terms of participation on education and training and in terms of participation on labour market. Some kinds of intervences may lead to paradoxical results. |
Links | |
---|---|
1J017/04-DP2, research and development project | Name: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje |
Investor: Ministry of Labour and Social Affairs of the CR, Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development |
PrintDisplayed: 14/10/2024 13:47