Detailed Information on Publication Record
2007
Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění
NOVOTNÝ, PetrBasic information
Original name
Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění
Name in Czech
Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění
Name (in English)
Older or wiser? The education and learning needs of adults 50+ in the context of work.
Authors
NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Věk jako příležitost – Využijme potenciál zaměstnanců 50+ 2007
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/07:00030135
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
education; learning; needs;adults 50+;work
Změněno: 23/4/2013 15:43, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Příspěvek rekapituloval následující výzkumné závěry: Postavení skupiny 50+ na trhu práce i vzdělávání je specifické a částečně vnitřně rozporuplné. Podpora skupiny 50+ by měla velmi obezřetně reflektovat její specifičnost. Tato podpora bude funkční pokud bude kompenzovat ubývající motivaci lidí k učení se a rozvoji u skupině 50+. Některé druhy intervence mohou přinášet paradoxní důsledky (např. sehrát roli stratifikačního faktoru).
In English
The presentation recall some results of the empirical research conducted at Department of educational sciencies, Faculty or Arts, Masaryk university. Following facts has been commented: group 50+ is very specific in terms of participation on education and training and in terms of participation on labour market. Some kinds of intervences may lead to paradoxical results.
Links
1J017/04-DP2, research and development project |
|