NOVOTNÝ, Petr. Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění (Older or wiser? The education and learning needs of adults 50+ in the context of work.). In Věk jako příležitost – Využijme potenciál zaměstnanců 50+. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění
Name in Czech Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění
Name (in English) Older or wiser? The education and learning needs of adults 50+ in the context of work.
Authors NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Věk jako příležitost – Využijme potenciál zaměstnanců 50+ 2007.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/07:00030135
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English education; learning; needs;adults 50+;work
Tags adults, Education, learning, Needs, work
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 23/4/2013 15:43.
Abstract
Příspěvek rekapituloval následující výzkumné závěry: Postavení skupiny 50+ na trhu práce i vzdělávání je specifické a částečně vnitřně rozporuplné. Podpora skupiny 50+ by měla velmi obezřetně reflektovat její specifičnost. Tato podpora bude funkční pokud bude kompenzovat ubývající motivaci lidí k učení se a rozvoji u skupině 50+. Některé druhy intervence mohou přinášet paradoxní důsledky (např. sehrát roli stratifikačního faktoru).
Abstract (in English)
The presentation recall some results of the empirical research conducted at Department of educational sciencies, Faculty or Arts, Masaryk university. Following facts has been commented: group 50+ is very specific in terms of participation on education and training and in terms of participation on labour market. Some kinds of intervences may lead to paradoxical results.
Links
1J017/04-DP2, research and development projectName: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministry of Labour and Social Affairs of the CR, Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development
PrintDisplayed: 3/5/2024 10:11