KUBRICKÁ, Jana. Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. Olomouc: Pedagogická Fakulta UP Olomouc. s. 108-112. ISBN 978-80-7220-306-2. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ.
Název anglicky Gender aspects in perception of occupations in 8th and 9th grade pupils of basic school
Autoři KUBRICKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. od s. 108-112, 5 s. 2007.
Nakladatel Pedagogická Fakulta UP Olomouc
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00050932
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7220-306-2
Klíčová slova anglicky occupation; career; gender; self-efficacy
Štítky career, gender, occupation, self-efficacy
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 4. 2012 10:18.
Anotace
Autorka představuje projekt zaměřený na vnímání povolání jako maskuliních nebo femininních u žáků a žákyň 8. a 9. tříd. Výzkum se soustřeďuje na genderové rozdíly ve vnímání osobní účinnosti a profesních očekávání. V příspěvku jsou uvedeny předběžné výsledky výzkumu zahrnující prestiž a nároky jednotlivých povolání a vlastní schopnosti, jak je vnímají žáci a žákyně.
Anotace anglicky
The author introduces a project focused on perceptions of occupations as masculine or feminine in pupils of 8th and 9th grade. The research focuses on gender differences in pupils self-efficacy and career expectations. Results of preliminary research are presented including abilities as perceived by pupils, prestige and requirements of occupations.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 21:42