D 2007

Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ.

KUBRICKÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ.

Název anglicky

Gender aspects in perception of occupations in 8th and 9th grade pupils of basic school

Autoři

KUBRICKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. od s. 108-112, 5 s. 2007

Nakladatel

Pedagogická Fakulta UP Olomouc

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00050932

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7220-306-2

Klíčová slova anglicky

occupation; career; gender; self-efficacy

Štítky

career, gender, occupation, self-efficacy
Změněno: 11. 4. 2012 10:18, Dana Nesnídalová

Anotace

ORIG EN

V originále

Autorka představuje projekt zaměřený na vnímání povolání jako maskuliních nebo femininních u žáků a žákyň 8. a 9. tříd. Výzkum se soustřeďuje na genderové rozdíly ve vnímání osobní účinnosti a profesních očekávání. V příspěvku jsou uvedeny předběžné výsledky výzkumu zahrnující prestiž a nároky jednotlivých povolání a vlastní schopnosti, jak je vnímají žáci a žákyně.

Anglicky

The author introduces a project focused on perceptions of occupations as masculine or feminine in pupils of 8th and 9th grade. The research focuses on gender differences in pupils self-efficacy and career expectations. Results of preliminary research are presented including abilities as perceived by pupils, prestige and requirements of occupations.
Zobrazeno: 15. 11. 2024 18:59