D 2007

Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ.

KUBRICKÁ, Jana

Basic information

Original name

Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ.

Name (in English)

Gender aspects in perception of occupations in 8th and 9th grade pupils of basic school

Authors

KUBRICKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. p. 108-112, 5 pp. 2007

Publisher

Pedagogická Fakulta UP Olomouc

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00050932

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7220-306-2

Keywords in English

occupation; career; gender; self-efficacy

Tags

career, gender, occupation, self-efficacy
Změněno: 11/4/2012 10:18, Dana Nesnídalová

Abstract

ORIG EN

V originále

Autorka představuje projekt zaměřený na vnímání povolání jako maskuliních nebo femininních u žáků a žákyň 8. a 9. tříd. Výzkum se soustřeďuje na genderové rozdíly ve vnímání osobní účinnosti a profesních očekávání. V příspěvku jsou uvedeny předběžné výsledky výzkumu zahrnující prestiž a nároky jednotlivých povolání a vlastní schopnosti, jak je vnímají žáci a žákyně.

In English

The author introduces a project focused on perceptions of occupations as masculine or feminine in pupils of 8th and 9th grade. The research focuses on gender differences in pupils self-efficacy and career expectations. Results of preliminary research are presented including abilities as perceived by pupils, prestige and requirements of occupations.
Displayed: 31/10/2024 16:58