D
2007
Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ.
KUBRICKÁ, Jana
Basic information
Original name
Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ.
Name (in English)
Gender aspects in perception of occupations in 8th and 9th grade pupils of basic school
Authors
KUBRICKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. p. 108-112, 5 pp. 2007
Publisher
Pedagogická Fakulta UP Olomouc
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00050932
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
occupation; career; gender; self-efficacy
V originále
Autorka představuje projekt zaměřený na vnímání povolání jako maskuliních nebo femininních u žáků a žákyň 8. a 9. tříd. Výzkum se soustřeďuje na genderové rozdíly ve vnímání osobní účinnosti a profesních očekávání. V příspěvku jsou uvedeny předběžné výsledky výzkumu zahrnující prestiž a nároky jednotlivých povolání a vlastní schopnosti, jak je vnímají žáci a žákyně.
In English
The author introduces a project focused on perceptions of occupations as masculine or feminine in pupils of 8th and 9th grade. The research focuses on gender differences in pupils self-efficacy and career expectations. Results of preliminary research are presented including abilities as perceived by pupils, prestige and requirements of occupations.
Displayed: 31/10/2024 16:58