SOBĚSLAVSKÁ, Vendula. STRATEGIE OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V CIZÍCH JAZYCÍCH - PROJEKT DISERTAČNÍ PRÁCE (VOCABULARY LEARNING STRATEGIES IN FOREIGN LANGUAGES). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. Sborník příspěvků z V. ročníku studentské vědecké konference konané dne 13. prosince 2007. 1. díl. Olomouc: Votobia. p. 72 - 76, 6 pp. ISBN 978-80-7220-306-2. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name STRATEGIE OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V CIZÍCH JAZYCÍCH - PROJEKT DISERTAČNÍ PRÁCE
Name in Czech STRATEGIE OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V CIZÍCH JAZYCÍCH - PROJEKT DISERTAČNÍ PRÁCE
Name (in English) VOCABULARY LEARNING STRATEGIES IN FOREIGN LANGUAGES
Authors SOBĚSLAVSKÁ, Vendula (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. Sborník příspěvků z V. ročníku studentské vědecké konference konané dne 13. prosince 2007. 1. díl, p. 72 - 76, 6 pp. 2007.
Publisher Votobia
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00033184
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7220-306-2
Keywords in English vocabulary learning strategies; learning strategies; foreign languages; language acquisition; individual differences; learning
Tags foreign languages, individual differences, language acquisition, learning, learning strategies, vocabulary learning strategies
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Vendula Soběslavská, učo 14843. Changed: 3/2/2013 23:21.
Abstract
Prezentovaný příspěvek je projektem disertační práce. Osvojování slovní zásoby je klíčovým tématem lingvodidaktiky. Cílem zamýšleného projektu disertační práce je prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního projektu a metod zjistit, pomocí jakých specifických strategií si žáci slovní zásobu osvojují, a které strategie jsou v jejich prostředí nejefektivnější. Zkoumáni by měli být žáci na 2. stupni ZŠ, protože tato věková skupina byla z hlediska strategií osvojování slovní zásoby u nás ještě málo zkoumána.
Abstract (in English)
This article presents the project of an intended research study. It focuses on the importance of the vocabulary learning strategies and offers a possible research in this field. We are interested in investigating the learners of foreign languages at the end of the lower-secondary schools.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 28/3/2024 14:22