D 2007

STRATEGIE OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V CIZÍCH JAZYCÍCH - PROJEKT DISERTAČNÍ PRÁCE

SOBĚSLAVSKÁ, Vendula

Basic information

Original name

STRATEGIE OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V CIZÍCH JAZYCÍCH - PROJEKT DISERTAČNÍ PRÁCE

Name in Czech

STRATEGIE OSVOJOVÁNÍ SLOVNÍ ZÁSOBY V CIZÍCH JAZYCÍCH - PROJEKT DISERTAČNÍ PRÁCE

Name (in English)

VOCABULARY LEARNING STRATEGIES IN FOREIGN LANGUAGES

Authors

SOBĚSLAVSKÁ, Vendula (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů V. Sborník příspěvků z V. ročníku studentské vědecké konference konané dne 13. prosince 2007. 1. díl, p. 72 - 76, 6 pp. 2007

Publisher

Votobia

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00033184

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7220-306-2

Keywords in English

vocabulary learning strategies; learning strategies; foreign languages; language acquisition; individual differences; learning
Změněno: 3/2/2013 23:21, Mgr. et Mgr. Vendula Soběslavská

Abstract

V originále

Prezentovaný příspěvek je projektem disertační práce. Osvojování slovní zásoby je klíčovým tématem lingvodidaktiky. Cílem zamýšleného projektu disertační práce je prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního projektu a metod zjistit, pomocí jakých specifických strategií si žáci slovní zásobu osvojují, a které strategie jsou v jejich prostředí nejefektivnější. Zkoumáni by měli být žáci na 2. stupni ZŠ, protože tato věková skupina byla z hlediska strategií osvojování slovní zásoby u nás ještě málo zkoumána.

In English

This article presents the project of an intended research study. It focuses on the importance of the vocabulary learning strategies and offers a possible research in this field. We are interested in investigating the learners of foreign languages at the end of the lower-secondary schools.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling