Detailed Information on Publication Record
2007
Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU)
PORTEŠOVÁ, Šárka and Lenka ŠAMÁNKOVÁBasic information
Original name
Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU)
Name in Czech
Problémy identifikace rozumově nadaných dětí (nadané děti s SPU)
Name (in English)
Identification of gifted children (gifted with learning disabilities)
Authors
PORTEŠOVÁ, Šárka (203 Czech Republic, guarantor) and Lenka ŠAMÁNKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
BRNO, Dimenze pedagogické práce s nadanými žáky, p. 214 - 221, 7 pp. 2007
Publisher
MSD, s.r.o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/07:00020888
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-7392-004-3
Keywords in English
gifted
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 26/3/2010 17:26, doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
V originále
Prezentovaná studie seznamuje čtenáře s problematikou tzv. dvakrát výjimečných dětí - tj. rozumově nadaných žáků s handicapem. Nejčastěji jde ve školním kontextu o spojení nadání se specifickou vývojovou poruchou učení. Příspěvek rovněž přináší syntézu základních pedagogických a pedagogicko-psychologických, empiricky ověřených, zahraničních postupů a opatření, jež jsou v edukační péči o tuto velmi specifickou populaci žáků, nejčastěji užívány a seznamuje čtenáře se situací v ČR.
In English
The proposed study introduces the reader to the issue of the so called twice exceptional children i.e. intellectually gifted learners with a handicap. In the context of school, giftedness is most frequently combined with a specific learning disability. Moreover, the paper also presents a synthesis of empirically verified basic educational and educational psychological foreign procedures and measures, which are most used in educational care for this very specific population of learners, and it acquaints the reader with the situation in the Czech Republic
Links
GA406/06/0676, research and development project |
| ||
MSM0021622406, plan (intention) |
|