Detailed Information on Publication Record
2008
Spoluúčast studenta na tvorbě informačních textů pro učitele je jedna z forem, jak zkvalitnit jeho profesní přípravu.
HAVELKOVÁ, Marie, Tomáš JANÍK, Petr KACHLÍK, Hana HÁJKOVÁ, Pavel MENŠÍK et. al.Basic information
Original name
Spoluúčast studenta na tvorbě informačních textů pro učitele je jedna z forem, jak zkvalitnit jeho profesní přípravu.
Name in Czech
Spoluúčast studenta na tvorbě informačních textů pro učitele je jedna z forem, jak zkvalitnit jeho profesní přípravu.
Name (in English)
Partnership of student on the creation of the information texts for teachers is one of the forms how to improve the quality of his career preparation.
Authors
HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor), Tomáš JANÍK (203 Czech Republic), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic), Hana HÁJKOVÁ (203 Czech Republic) and Pavel MENŠÍK (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Slovensko, PŘÍPRAVA UČITELŮ V KONTEXTU EVROPSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ. p. 15-16, 2 pp. 2008
Publisher
Tribun
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00025754
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-213-1746-8
Keywords in English
diabetes mellitus pupil primary school pedagogue study questionnaire handbook
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 6/2/2008 11:03, doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.
V originále
Příspěvek popisuje spolupráci učitelů a studenta na tvorbě informačního manuálu určeného učitelům základních škol. Studentka. v současnosti již učitelka, používá nyní sama ve své praxi manuál, na jehož tvorbě se podílela a radí kolegům, jak s ním pracovat. Konstatovala, že spolupráce s námi zkvalitnila její profesní přípravu, obohatila ji o mnohé odborné znalosti a navíc, získala některé nové dovednosti, např. schopnost dokázat přístupnou formou vysvětlovat složité odborné termíny, vztahy a situace v lidském těle. Ve druhé části příspěvku je stručně představen i samotný manuál.
In English
The paper describes cooperation between teachers and student in creation of information handbook for primary school teachers. The student (now teacher) herself uses in her practise the handbook on which preparation she participated and gives advice how to work with it. She states that the cooperation with the mentioned teachers improved the quality of her professional preparation, enriched her competences and furthermore she gained some new skills, e.g. an ability to explain complicated terms, relations and situations in human body in a comprehensible form. The second part of the paper describes briefly the handbook itself.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|