D 2008

Spoluúčast studenta na tvorbě informačních textů pro učitele je jedna z forem, jak zkvalitnit jeho profesní přípravu.

HAVELKOVÁ, Marie, Tomáš JANÍK, Petr KACHLÍK, Hana HÁJKOVÁ, Pavel MENŠÍK et. al.

Basic information

Original name

Spoluúčast studenta na tvorbě informačních textů pro učitele je jedna z forem, jak zkvalitnit jeho profesní přípravu.

Name in Czech

Spoluúčast studenta na tvorbě informačních textů pro učitele je jedna z forem, jak zkvalitnit jeho profesní přípravu.

Name (in English)

Partnership of student on the creation of the information texts for teachers is one of the forms how to improve the quality of his career preparation.

Authors

HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor), Tomáš JANÍK (203 Czech Republic), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic), Hana HÁJKOVÁ (203 Czech Republic) and Pavel MENŠÍK (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Slovensko, PŘÍPRAVA UČITELŮ V KONTEXTU EVROPSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ. p. 15-16, 2 pp. 2008

Publisher

Tribun

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/08:00025754

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-213-1746-8

Keywords in English

diabetes mellitus pupil primary school pedagogue study questionnaire handbook

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 6/2/2008 11:03, doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.

Abstract

V originále

Příspěvek popisuje spolupráci učitelů a studenta na tvorbě informačního manuálu určeného učitelům základních škol. Studentka. v současnosti již učitelka, používá nyní sama ve své praxi manuál, na jehož tvorbě se podílela a radí kolegům, jak s ním pracovat. Konstatovala, že spolupráce s námi zkvalitnila její profesní přípravu, obohatila ji o mnohé odborné znalosti a navíc, získala některé nové dovednosti, např. schopnost dokázat přístupnou formou vysvětlovat složité odborné termíny, vztahy a situace v lidském těle. Ve druhé části příspěvku je stručně představen i samotný manuál.

In English

The paper describes cooperation between teachers and student in creation of information handbook for primary school teachers. The student (now teacher) herself uses in her practise the handbook on which preparation she participated and gives advice how to work with it. She states that the cooperation with the mentioned teachers improved the quality of her professional preparation, enriched her competences and furthermore she gained some new skills, e.g. an ability to explain complicated terms, relations and situations in human body in a comprehensible form. The second part of the paper describes briefly the handbook itself.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century