Detailed Information on Publication Record
2007
Faktory ovlivňující chování spotřebitelů v oblasti mobilních her
OKAZAKI, Shintaro, Radoslav ŠKAPA and Ildefonso GRANDEBasic information
Original name
Faktory ovlivňující chování spotřebitelů v oblasti mobilních her
Name (in English)
The factors influencing consumer behaviour in mobile gaming
Authors
OKAZAKI, Shintaro (392 Japan), Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ildefonso GRANDE (724 Spain)
Edition
Košice, Semafor 2007, Ekonomika firiem 2007, p. 545-553, 9 pp. 2007
Publisher
Ekonomická univerzita v Bratislave, PHF Košice
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14560/07:00033193
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-225-2482-7
Keywords in English
Mobile gaming; customer behaviour research
Tags
Reviewed
Změněno: 5/5/2011 21:27, doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
V originále
V literatuře se často zmiňuje důležitost zážitkových faktorů chování Naše výsledky podporují intuitivní myšlenku, že zábava a radost (vnitřní požitek) mají v mobilní zábavě důležitou roli. Ačkoliv nejde o zásadně překvapivé konstatování, říká nám ale, že pro vysvětlení vztahu k mobilním hrám nelze použít výhradně model TAM, jinak v oblasti IT hojně využívaný. To proto, že TAM je ve své původní podobě vhodný pro pochopení vztahu k systémům, které slouží k nějakému cílovému účelu a ne pro systémy, jejichž přínos plyne z procesu fungování systémů samotných (jako v tomto případě proces hraní mobilních her).
In English
Despite the increasing importance of online mobile gaming industry, little research has attempted to develop a measure to explain why consumers engage in ubiquitous entertainment. This study attempts to identify factors which affect intention to play mobile games. The survey was conducted in Japan, Spain and the Czech Republic on a sample of college students. The empirical data were analyzed by means of basic statistics - namely by using correlations and multiple analysis. The most influential factor appear to be critical mass and perceived novelty, however the factors differs across countries significantly.