OKAZAKI, Shintaro, Radoslav ŠKAPA and Ildefonso GRANDE. Faktory ovlivňující chování spotřebitelů v oblasti mobilních her (The factors influencing consumer behaviour in mobile gaming). In Semafor 2007, Ekonomika firiem 2007. Košice: Ekonomická univerzita v Bratislave, PHF Košice, 2007, p. 545-553. ISBN 978-80-225-2482-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Faktory ovlivňující chování spotřebitelů v oblasti mobilních her
Name (in English) The factors influencing consumer behaviour in mobile gaming
Authors OKAZAKI, Shintaro (392 Japan), Radoslav ŠKAPA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ildefonso GRANDE (724 Spain).
Edition Košice, Semafor 2007, Ekonomika firiem 2007, p. 545-553, 9 pp. 2007.
Publisher Ekonomická univerzita v Bratislave, PHF Košice
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14560/07:00033193
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-225-2482-7
Keywords in English Mobile gaming; customer behaviour research
Tags customer behaviour research, mobile gaming
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Changed: 5/5/2011 21:27.
Abstract
V literatuře se často zmiňuje důležitost zážitkových faktorů chování Naše výsledky podporují intuitivní myšlenku, že zábava a radost (vnitřní požitek) mají v mobilní zábavě důležitou roli. Ačkoliv nejde o zásadně překvapivé konstatování, říká nám ale, že pro vysvětlení vztahu k mobilním hrám nelze použít výhradně model TAM, jinak v oblasti IT hojně využívaný. To proto, že TAM je ve své původní podobě vhodný pro pochopení vztahu k systémům, které slouží k nějakému cílovému účelu a ne pro systémy, jejichž přínos plyne z procesu fungování systémů samotných (jako v tomto případě proces hraní mobilních her).
Abstract (in English)
Despite the increasing importance of online mobile gaming industry, little research has attempted to develop a measure to explain why consumers engage in ubiquitous entertainment. This study attempts to identify factors which affect intention to play mobile games. The survey was conducted in Japan, Spain and the Czech Republic on a sample of college students. The empirical data were analyzed by means of basic statistics - namely by using correlations and multiple analysis. The most influential factor appear to be critical mass and perceived novelty, however the factors differs across countries significantly.
PrintDisplayed: 7/5/2024 07:26