NAJVAROVÁ, Veronika and Petr NAJVAR. Reading Strategies of Primary School Pupils in the Czech Republic. In Checkpoint literacy. Berlín. Berlín: DGLS, 2007, p. 1-7. ISBN 978-3-9809663-6-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reading Strategies of Primary School Pupils in the Czech Republic
Name in Czech Čtenářské strategie žáků 1. stupně základní školy v České republice
Authors NAJVAROVÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor) and Petr NAJVAR (203 Czech Republic).
Edition Berlín. Berlín, Checkpoint literacy, p. 1-7, 7 pp. 2007.
Publisher DGLS
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023820
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-9809663-6-8
Keywords in English reading literacy; reading strategies; developmental factors of reading literacy;
Tags reading literacy, reading strategies
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 5/2/2008 10:37.
Abstract
The paper introduces research on reading literacy of primary school children, which was realised in 2005/6 in Brno, Czech Republic. We describe research design combining quantitative and qualitative approach, its methods and techniques, the course of the research and selected results. Some findings are offered for discussion towards the end.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje výzkum čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně, který se uskutečnil v roce 2005/6 v Brně. Popisujeme výzkumný design, který kombinuje kvantitativní a kvalitativní přístup zkoumání, metody, techniky a vybrané výsledky.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 25/6/2024 06:44